måndag 12 september 2011

Laröd :)

Lite upp-dates,dock utan bilder eftersom jag kör på här från jobbet...Bilder tillkommmer när jag kommer åt alla vackra bilder Annelie och Mona tagit :)
Vi började dagen med att väcka 1 stycke Vilkas som undrade om jag var heeeelt knäpp när jag drog upp honom ur den varma goa sängen halv 5...Färden gick till Lena och vi packade in oss i hennes bil och med glatt med trött humör så slukade vi mil efter mil.
Tältet restes och vi fick en bra plats där vi hade uppsikt över 2 ringar,både vuxna whippar och senare under dagen valpar:)
Vilkas ville inte ALLS vila efter promenad å bus å låg å tjöt i buren,allt som hjälpte var om jag demolerade min hand genom att sticka in den i buren så han fick snuffsa på den.Resultatet blev känslan av krossad och domnad hand och Annelie kom som en skänk från ovan :p...Vilkas fick flytta från vårat tält och vara hos syster och mamma och senare även bror...Han fick gos-tid med Annelie å hon tog fiiiina kort på killen...Sen var det dags att ställa.
Till min stora förvåning gick Vilkas som en klocka,några små glädjeskutt blev det allt,men det syntes ju här å var i ringen,haha...Han stod helt still på bordet tills 2 sekunder innan domaren var klar,då hade han fått nog :p...
Jag fick tipset att ställa honom längre fram på bordet,och det håller jag helt med om,(lite ovan vid bord,med tanke på storleken jag hanterat innan)...Jag är jättenöjd med dagen och tror att Vilkas fick en supertrevlig upplevelse som grund för kommande utställningar:)
Trots min nöjdhet å Vilkas exemplariska uppförande så räckte det inte...Vi kom på 4:e plats...av 4a stycken...suck...Messi (Iskall å tillika Vilkas bror)kom 2a med HP :)...Iskra kom 2a med HP,Vilkas söta syster :)...Men vi kör vidare och satsar på lite mer tips å tricks träning inför Partille på Lördag:)

Vilkas kritik :

20 veckor, passande storlek,bra huvud och uttryck, välansatta öron.
Acepptabel front för ålder, lång hals. ganska (tror det står så,svårtydd text) bra överlinje,välvinklad bak, välansatt svans.
Rör sig med bra drive,men inte helt parallellt i fronten.
Bra färg och päls.
Ta det vackert nu så kommer bilderna senare :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar