söndag 20 november 2011

Åby 20 nov. :)

Så där ja...då vart ytterligare en erfarenhet på hyllan,jisses va stolt jag är...
Vi började med att entra Åby vid 10-tiden så att Vilkas skulle få spana läget :) 

Sprang på Stefan med fru å Boris Borzoi,med Boris följde Kajsa,en vacker näpen borzoi tik, hon slog ut Boris i klassen å han blev BIM med HP...
Sen hamnade vi en sväng hos motståndet :p Dobby och Lukas, bröderna som var hur softa som helst på sina sköna liggplatser, som för övrigt säkert blev sådäääär nöjda när Vilkas kom farandes å skulle leka,haha.

Lena R hittade oss ganska snart å jag passade på att smita å köpa nåt å äta å när jag kom tillbaks så satt Lena med ett stycke ihopkurad Vilkas i famnen (finaste) :) Skaran utökades med Mona å Annelie m.fl. 
Vi hade det riktigt soft tills jag insåg att dom stora väldigt färdigutvecklade hanarna brevid (9 månader) skulle in i samma klass som oss...

Väl inne i ringen släppte det mesta å vi hade riktigt roligt och Vilkas var exemplarisk,ställde sig bara en gång på bakbenen för å lukta på domarens hand när hon gick förbi,å super som hon är så log hon bara, jag har ställt för henne tidigare och hon är fantastisk på att låta valparna vara just valpar :) Efter spring å uppställning sprang vi ett varv till och när hon bad Carina med Dobby ställa sig före mig trodde jag att hela rasket skulle förbi, hur charmigt som helst när Carina frågade mig; vad gör jag nu,fnittrande svarade jag; du vann :)
men inga mer hundar skulle förbi å jag insåg att Vilkas kom 2a mitt emellan 2 anatomiskt väldigt lika bröder och killarna på 9 månader hamnade sist :o...jag blev sååååå jäkla stolt över min kille att jag bara smälte, lilla "spindeln" nästlade sig in mellan fina kompakta killar å kom 2a med HP av 5 hanar*tår i ögat*
Kritiken var helt fantastisk oxå :

Utmärkt typ och helhet,mycket maskulin hane med bra proportioner,finskuret huvud,välburna öron,bra bett och pigment.Mörka milda ögon,fin överlinje,bra front och bröstkorg,fin underlinje,välvinklad bak,fina tassar,utmärkt päls.Mycket välgående,utmärkt temperament,välvisad!

Dessvärre hade jag ingen fotograf på plats, men hyser hopp om att Stefan lyckats få med någon bild å då ska jag låna den hit :)

Kontentan är,jag är sprickfärdig av stolthet å Vilkas är den mest lättsamma kille jag stött på:)
Så nu siktar vi på My Dog,1 torsdagen 5e januari :)

Må väl i mörkret

2 kommentarer:

  1. Vad duktiga ni är!!! Mamma Eira och jag är väldigt stolta över er! Syster Iskra är nog mest avundsjuk brorsan fick säkert en massa gott godis som hon inte fick!

    SvaraRadera
  2. Tackar :) :) :) Det hade Iskra heeelt rätt i,det serverades köttbullar från Borzoi-hörnet (Vilkas är en jäkel på å tigga å man kan tro att jag svälter honom :o)å lamm godis från mig å så köpte vi så klart olika goda tuggben som killarna fick efteråt :)Puss till er från Isidor :p

    SvaraRadera