onsdag 17 augusti 2011

Jisses vad tiden går...

Nu var det ett bra tag sen jag kluddade här...

Uppdatering Dobby :)
Igår fyllde skrutten 15 månader,stooora killen...Han har lugnat ner sig avsevärt gällande lillebror och behöver definitivt inte leka konstant längre,pust...Han säger även ifrån lite skarpare vilket behövs då Vilkas är nåååågot kaxigare än Dobby...Vi ska även gå kurs i höst å det blir antingen,privat,inkallning å klickerkurs alternativt alltihop:)Så skönt nu när man har ett dagtidsjobb och kan göra allt det här:)Å det är väl aldrig försent att lära...

Uppdatering Vilkas :)
Av naturliga skäl händer det mer här...Jag såg på facebook att Vilkas syster tappat en tand,passade på å kika å upptäcker att jepp,Vilkas oxå minsann.Tittar dagen efter när vi vart på whippetprommis å inser att det sitter ju 2 små fina pärlor i överkäken...minsann att han redan helt obemärkt tappat 3 tänder,varav 2 redan kommit ut,frust,nu är vi uppe i 4 st å snart ryker la kind och hörntänder (Dobby jublar)...
Dobby blödde ju ner alla ben,men Vilkas har inte blött något,förmodligen därför jag fick mig en tand-överraskning :)
Imorgon börjar valpkursen för lilleman,det är dock bara teori imorgon så han får lugnt ligga kvar i soffan istället för å ligga plågsamt still i 3 timmar.Känner spontant att jag vill utöka aktiviteterna med rally lydnad framåt i tiden,känns kul å jag tror minsann om det fortsätter i denna takten så kommer det gå mycket bra:)
Fortfarande lika lyhörd och lättlärd å sällan är det koppel på hemmavid.Bara när husse är ute,för (smart som han är)inser han att OM Vilkas skulle smita,så är han inte bara hundlös.utan även oförlåten,låååång tid framöver.Han tyckte det var bäst med koppel...
Nu börjar det även dra ihop sig till utställningsmånad och vi övar hemma på å stå...lite som en potta-skit :) men vi står still iaf,hehe...men godis skall vi INTE ha i handen vid det tillfället,har jag snabbt insett,då har jag en puckelryggad pojk...Det ska bli himla kul å få se syskonen i Helsingborg oxå...Å så har vi Partille veckan efter,spännande...
Dessvärre så har jag inga bilder å dela med mig av just nu,eftersom jag sitter på jobbet,som för övrigt är väldigt trevligt å spännande å maaaassa nytt,å killarna ser lika förvånade ut när jag kommer hem,nåååågot annorlunda tidpunkt,hehe...
Ska försöka fånga några vackra ögonblick från våran blivande prommis på lördag.

Må väl :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar