söndag 31 juli 2011

Härlig promenad :)

I går var vi på prommis i Torslanda å det var huuur skönt som helst,varmt förvisso men skogen gav skugga...jag fick testa mitt bälte å fästa Dobby i(med tanke på att Vilkas far fram å tebax så hade det bara vart koppelhärva om han oxå satt i)det var lite läskigt eftersom det e aningen fjädrande,men det gick utmärkt å var mer än välbehövligt när Vilkas blev trött å varm å ville bli buren:)
Dom som vart med igår var Lena med Zorro å Rocky,Mona med Fraula,Tippi å Stella å så vart Anitas Sandra å Bella med i Monas gäng,å så jag,Dobby å Vilkas.
Fikan tog vi  i hagen så hundarna fick släppa loss lite...
Dobby sprang som en galning trots värmen å jag undrar om könsmognaden börjar släppa lite,för han snuffsa bara liiite på tikarna(normalt sett sitter han fast med nosen i rumpan på dom)sen vart det rally.
Vilkas fick börja med att vara lös med tjejerna,det var lite läskigt först när det kom lite skall,men sen låg han i gräset å flisa pinne så lugnt så..
.Båda killarna var totalt utslagna när vi kom hem å somna nästan med nosen i matskålarna,tröttisar:)...
Dom vart inte lätta å få ut på kvällsrunda så Vilkas fick kvälls/natt-kissa vid 3 inatt...ändå serverades det äggula med lite socker å mjölk (tack för tipset :) )för å få tillbaks lite energi då dom inte åt så bra...det var hur som helst väldigt smarrigt:)
Idag får dom sovmorgon då började jobba 06...Å Vilkas tar efter Dobby å sneglar bara på mig när jag går upp för å nöjt sno min sängplats å snooza brevid Mattias tills sen förmiddag...2 morgontrötta hundar med andra ord :)
Sen får vi se vad eftermiddagen har att erbjuda,eller om det ska bli lite av en vilodag för liten,det har trots vart en helg med MASSA bus å han e ju fortfarande bara en liten puppie...
Dessvärre tog jag inga foton från igår,men det finns på Whippetgängets sida,länken finns här brevid...Lena,det var fiiina kort på goa hundar :)
Ha en undebar dag å hoppas solen skiner på er :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar